1.03.2014

Sałatka z łososiem

Hej! Ostatnio coraz częściej improwizuję w kuchni...przede wszystkim z sałatkami. Wracając po całym dniu pracy z reguły nie chce mi się wertować stron internetowych w poszukiwaniu jakiś przepisów, dlatego też biorę co mam pod ręką i tworzę :) Masterchef to ze mnie żaden, ale przyznam, że czasami sama siebie zaskakuje. W dzisiejszej sałatce gościem specjalny jest wędzony łosoś (ja kupiłam swojego w Lidlu, gdyż najlepiej mi smakują, a i ceny są przystępne, bo niestety łosoś tanią rybą nie jest). Dodam, że łosoś niezależnie od odmiany jest rybą pełną zalet: bogata w białko, witaminy A, D i E. Zawiera dużą zawartość fosforu i magnezu. Największą zaletą łososia są korzystne dla zdrowia kwasy tłuszczowe z grupy Omega-3.

Do sałatki dodałam: 
  • mix z sałat, 
  • ugotowane jajko, 
  • szczypiorek, 
  • zielony ogórek,
  • pomidorki koktajlowe,
  • pomarańczową paprykę
  • mieszankę sera feta w z czosnkiem w oliwie
Wszystko razem wymieszałam... nie przyprawiałam za bardzo, gdyż dodałam mieszankę z appetiny, w której już była oliwa oraz polałam sosem chrzanowym, który również był dołączony do paczki z łososiem. Było pycha! 

Sałatkę robiłam wieczorem na kolejny dzień do pracy, więc odstawiłam do lodówki na noc,    a sosem chrzanowym polałam dopiero rano przed wyjściem by liście nim za bardzo nie nasiąknęły.

Do sałatki podejrzewam, że idealnie będzie pasować czerwona cebula, której ja niestety nie miałam. :)





Brak komentarzy: