10.11.2013

Jak dobrać płaszcz do sylwetki?

Jesień w pełni i w powietrzu można wyczuć, że zima już się zbliża wielkimi, mroźnymi krokami. Podejrzewam, że większość z Was rozważa zakup płaszcza lub kurtki na ten sezon. Ja mam parę fasonów na oku, ale przeczekam do wyprzedaży, bo wtedy można za małe pieniądze kupić cudowne perełki :) Do tego czasu będę po prostu chodzić w tym co mam...  Nim jednak zainwestujemy sporą ilość gotówki, warto pamiętać, że wymarzony model ma nie tylko współgrać z obowiązującymi w modzie trendami, ale przede wszystkim z naszą figurą.  Aby wiedzieć jaki model będzie do nas najbardziej pasował musimy zdefiniować rodzaj naszej sylwetki. Ja próbując zdefiniować swoją trochę się nagłowiłam, bo pasowałam do kilku z nich, ale teraz wydaję mi się, że już dobrze wiem.

Oczywiście nie jest możliwe, by sprowadzić wszystkie kobiece sylwetki do konkretnych typów. Zawsze były mi znane 4 podstawowe, ale zagłębiając się bardziej w tym temacie zauważyłam, że jest ich o wiele więcej. Na przykład znane stylistki Trinny i Susannah w swojej książce "Księga kobiecych sylwetek" wyróżniły aż 12 typów kobiecej sylwetki (muszę przeczytać koniecznie)! Ja dzisiaj skupię się na 4 najczęściej spotykanych, czyli: jabłko, gruszka, papryka i klepsydra.


By zdefiniować swoją sylwetkę nie należy wcale skupiać się na wzroście czy wadze, ale na kształcie swojego ciała. 

Jabłko- figura przypomina kształtem literę "O"; charakteryzuję ją obfity biust, szerokie biodra i ramiona, brak wcięcia w talii oraz nogi drobne, zgrabne i szczupłe.
Najlepszy będzie płaszcz prosty, jednorzędowy o długości do kolan, który wyszczupli  całą sylwetkę. Z kolei odkryty dekolt w płaszczu ładnie uwydatni linię obojczyków i szyję. Płaszcz powinien być w jednolitym kolorze, aby wydłużyć  i wyszczuplić sylwetkę – np. czekoladowym, truflowym, granatowym  czy bordowym. Należy unikać mięsistych materiałów, futer i grubych wełen, ponieważ wszystkie te materiały poszerzą sylwetkę.
Znane "jabłka" m.in.:  Drew Barrymore, Queen Latifah, Kate Winslet, Jennifer Hudson.



Gruszka-  charakteryzuje się szczupłą górą oraz masywnymi biodrami i udami. Nogi mogą ale nie muszą być krótkie. Sylwetka jest drobna od góry, biust to najczęściej miseczka A lub B. Kobieta o tym typie sylwetki ma wcięcie w talii. Najlepiej pasują płaszcze z szerokimi fantazyjnymi kołnierzami, np. futerko na kołnierzu.  Idealny płaszcz dla pań o figurze gruszki powinien sięgać do połowy uda. Unikajcie natomiast modnych w tym sezonie płaszczy "oversize" oraz peleryn. Najważniejsze jest, aby zaznaczyć talię.
Znane "gruszki" m.in.: Jennifer Lopez, Rihanna.







Papryka-  ramiona i biodra są tej samej szerokości, a wcięcie w talii jest praktycznie niewidoczne. Często duży i biust. Odpowiedni krój płaszcza dla kobiet o budowie papryki to ten z wyraźnym wcięciem w talii, rozszerzanym dołem i dekoltem w kształcie litery "V", co optycznie ładnie podkreśli nam pas. Rękawy w płaszczu nie powinny być zbyt szerokie i bufiaste. Z pewnością świetnie będziesz wyglądała w płaszczach typu oversize czy w stylu militarnym. Bez obaw możesz się też decydować na wszelkiego rodzaju futra, etole i duże szaliki.
 Znane "papryki" m.in.: Keira Knightley, Natalie Portman, Gwyneth Paltrow.







Klepsydra - charakteryzuje się dużymi piersiami, szerokimi biodrami, dużymi udami oraz szczupłą talią. Do tego typu będą pasowały klasyczne płaszcze z jednorzędowym zapięciem i paskiem lub wcięciem w tali. Przy pełniejszych kształtach zdecyduj się na płaszczyk lub kurtkę zakrywającą pupę.
Znane "klepsydry" m.in.: Beyonce, Kim Kardashian, Salma Hayek, Scarlett Johansson.



Pozdrawiam :)

Brak komentarzy: